2015-10-24

Bolognai spagetti ahogy én készítem..


Az első ételek egyike, amit elkészítettem, mikor szárnyaimat kezdtem bontogatni a konyhában. :) Még emlékszem, valami recept gyűjtő mappából volt, már magam se tudom a nevét...Aztán, az évek alatt itt-ott változtattam rajta, ami csak a javára vált..és még mindig az egyik nagy kedvencem.

Hozzávalók:

  • 50 dkg vegyes vagy csak marha darálthús
  • 2 nagy fej hagyma
  • 4 cikk fokhagyma
  • 3 db sárgarépa
  • 1 doboz gomba/ vagy friss
  • 1 doboz (200 ml) paradicsompaszta/vágott paradicsom / paradicsomlé(ha házi több kell bele, mert annak nem olyan intenzív az íze)
  • Fűszerek: rozmaring, bazsalikom, oregánó, só, bors
  • 3 dl száraz vörösbor
  • víz, ha kell pótolni
Elkészítés:
  • A zöldségeket felaprítom. 
  • Serpenyőben, olajon, a hagymát megdinsztelem, majd a sárgarépát.
  • A gombát is hozzáteszem.
  • Sózom, borsozom a zöldségeket.
  • A húst is hozzáadom, fehéredésig pirítom. A fokhagymát rászórom.
  • 1 tk rozmaringgal, 2 tk oregánóval, 1 tk bazsalikommal, még sóval, jó sok borssal fűszerezem.
  • Felöntöm a borral, nagy lángon hagyom, hogy elpárologjon az alkohol.
  • A paradicsompasztát beleöntöm, és lassú tűzön addig főzöm míg a hús elkészül.
  • Közben lehet kevés vízzel pótolgatni. 
  • Spagettit vagy tagliatellet főzök melléje.
  • Tálaláskor parmezánnal és petrezselyemmel bőven megszórom,
  • Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése