2014-07-01

Böf avagy francia saláta



       Jó kis otthoni ünnepi kaja. Bármilyen ünnep is legyen, a böf az nem hiányozhat az asztalról. Én itt is szoktam közben csinálni, szeretem munkába vinni tizórainak.
       Az "eredeti" otthoni receptben főtt hús is szerepel, ez nekem most kimaradt, de nem rontott az élvezetén.:)

Hozzávalók: 
     Itt megint csak az a lényeg, hogy bármilyen mennyiséggel készithetjük, csak az arányokat tartsuk be. Én úgy tanultam édesanyámtól, hogy a sárgarépából kell a legtöbbet bele tenni, mert úgy lesz a legfinomabb. Utánna a krumpli, de azt nem szabad eltúlózni, mert attól nehéz lesz. Majd egy két marék borsó, és ecetes uborka annyi, hogy kicsit a savanyúságát adja meg. Meg nem túl sok főtt hús.
Egy példa egy nagyobb tálra: kb. 6-8 nagyobbacska sárgarépa + 3 nagyobb krumpli + 1 jó marék borsó, 4 db ecetes uborka , 10 dkg főtt hús.

  • minél több murok/sárgarépa
  • pityóka/krumpli kevesebb
  • zöld borsó
  • ecetes uborka
  • főtt hús (lehet bármilyen)
  • cukor
  • bors
  • majonézhez: 1 tojássárga, 1 kanál mustár, kicsi citromlé, olaj
Elkészítés:

  • A zöldségeket és a húst megfőzöm, majd szépen felaprítom őket. Egy tálban összekeverem, sózom, borsozom, egy csipet cukorral is meg kell szórni. A majonézet elkészítem, majd szépen elkeverem a salátával. Kész is.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése