2013-12-28

Karácsonyi sonka- Gordon Ramsay módra


Eddig valami folytán nem szerettem a sonkát, legalábbis az otthoni változatát, de ez a sonka überel mindent. Az egyik legfinomabb étel amit valaha készítettem. Nagyon puha, omlós a húsa, és az az édeskés íz....hm..
Hozzávalók:

A főzéshez:
1 kg füstölt kötözött sonka
karalábé
sárgarépa
petrezselyem
zeller lapi
1 hagyma
1 db fahéjrúd
3 babérlevél
szemes bors

A mázhoz:
4 kanál méz
3 kanál barnacukor
1 dl portói vörösbor
szegfűszeg

Elkészítés:



    A sonkát a zöldségekkel és fűszerekkel lassú tűzön 2 órán át főzzük. A mázhoz egy edényben a barnacukrot karamellizáljuk, ráöntjük a bort és a mézet. Főzzük míg kezd sűrűsödni. A sonkáról a kötelet levágjuk, és a tetejét bevágjuk keresztkockákba. Megtűzdeljük szegfűszeggel. Szerintem nem kell annyira túlzásba esni a szegfűszeggel, mint Gordon, aki legalább 50 darabot beleszúrkál :). Én nem vagyok nagy szegfűszeg rajongó.
       Beletesszük római tálba (vagy ami van ) , jól bekenjük a mézes mázzal és kb 200 fokon 2 órát sütöttem. Közbe közbe még megkentem a lecsorgott mázzal. A szegfűszeget ne felejtsük el kiszedni belőle tálalás előtt.
       Petrezselymes krumplival és párolt savanyú káposztával tálaltam. Igazi karácsonyi ebéd, és nem csak.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése